luni, 22 martie 2010

Chapter 22.Tata si ucenicul lui


V-ati trezit vreodata fericiti,dar atat de fericiti incat orice vi s-ar spune zambetul tamp ar ramane nemiscat pe fata voastra?Eu da.Si nu o data.Mi se intampla cel mai des cand eram la bunica in vacanta de vara.Tata era si el prezent.Vroia sa isi petreasca o parte din concediul cu minein aer curat.Mi-aduc aminte ca ma trezeam inconjurata de o racoare incredibila chiar daca afara erau 35 grade la 8 dimineata.Casa bunicii era tare racoroasa,si chiar cu sforaiturile tatei in cap adormeam in mai putin de 5 minute.
Ma trezeam deci la 8 dimineata,fericita si incepeam sa strig prin curte ori dupa bunica ori dupa tata.Pe tata nu il gaseam niciodata in alta parte decat in gradina.Ori sapa,ori taia copacii.Ma duceam la el in pijamale si il ascultam povestind poate si o ora fara sa ma plang ca stau in picioare sau ca e prea cald.Imi explica rolul fiecarui element din natura,mi-a explicat de ce perii trebuie taiati cat mai des,de ce corcodusele sunt mai bune coapte decat crude,de ce vinul iese mai bun atuni cand via este suficient de uda,de ce sunt utile speritorile de ciori,de ce este bine sa avem grija de natura si sa o admiram.Pentru ca,dupa cum spunea el,natura se va intoarce intr-o zi impotriva noastra daca nu o tratam cu respect...avea dreptate.
M-a invatat chiar sa sap,sa scot cartofii din pamant cu grija chiar daca la inceput scoteam numai jumatati,sa plantez flori.
M-a facut sa imi doresc o gradina cu mirodenii,pomi fructiferi de care sa am grija asa cum m-a invatat el
Promit ca in curand ma voi trezit din nou atat de fericita ca si atunci...Sper

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu